Analyse og Innsikt
Mål alle kampanjer på ett sted for full innsikt og rapporter.
Hva er Analyse og Innsikt?
Med analyse og innsikt kan du øke din konkurranseevne og lønnsomhet gjennom å forstå kundene dine bedre
OFTE STILTE SPØRSMÅL
SVAR: De fleste bedrifter som satser på kundeklubb vil definere
Kundeklubb som lønnsomt. En kunde som er medlem handler 3-4 ganger mer enn som ikke er medlem
SVAR: Dine kunder vil forvente å finne informasjon og fordeler i din nettbutikk, men det er mange måter å gjøre det på uten at det skal koste mye eller kreve mye utvikling
SVAR: Bonusprogram eller lojalitetsprogram hvor man bygger seg opp en bonus/fordel basert på hvor mye man handler er veldig effektivt, men ikke nødvendig. Et godt verdiforslag med andre fordeler vil også gi kundene insentiv å handle mer
SVAR: En kundeklubb må sees på som markedsføring og et verktøy for å tilfredsstille eksisterende kunder og nå nye. De fleste bedrifter svarer at kundeklubb er en av de markedsaktivitetene man gjør som gir best resultater
SVAR: Med Omnikanal bruker man flere kanaler i en kampanje for å få kunden siden oppmerksomhet. Det kan være at man kommuniserer i SMS,Epost og Facebook/Instagram mot samme kunde
SVAR: Multikanal er kommunikasjon eller salg gjennom flere kanaler samtidig. For eksempel sender man ut SMS og Epost om Sommer salg til kunden samtidig som man har annonser om sommersalg på Facebook og Instagram
SVAR: Digital annonsering er markedsføring ved hjelp av betalte kanaler på internett. Det kan være plassering og annonser i sosiale medier, Google eller nettaviser